Uusia tuulia lokakuun kunniaksi

Nyt on sitten taas uusi kuu alkanut ja
 päätin myös juhlistaa sitä omalla tavallani.
Päätin, että nyt alkaa remontoidun vintin
sisustuksen suunnittelu.

 Tässä lähitulevaisuudessa siis alkaa vinttimme pintaremontti,
 kun on nyt saatu isommat työt alta pois. 
On revitty lattioita auki, vedetty uusille sähköille suojaputkia,
 laitettu lattialämmitykset ja lisäeristystä myös.
 Nyt sitten alkaa oikeastaan se minun duunini eli sisustuksen suunnittelu. 

Minua hieman jännittää, mutta samalla olen innoissanikin.
 Olen pohtinut jatkanko paneeli linjalla
 yläkerrassakin vai olisiko jo tapetin aika. 
Pelkää, että jos joka paikassa on vain panelia koko talossa
 niin jossain vaiheessa alkaa kyllästymään.

 Tapetti on siitä kätevä, että sen voi kätevästi jossain vaiheessa vaihtaa.
 Onhan markkinoilla vaikka mitä muitakin vaihtoehtoja ja
 tietenkin seinien maalaaminen olisi yksi vaihtoehto.
 Propleema on kuitenkin olemassa nykyisissä seinissä se,
 että niissä on ne sellaiset vanhat levyt joissa on aina n. 60 cm väli
 sellanen ammottava n. 1 cm rako... Apua!! Sanon minä!!

 Aluksihan olin aivan varma, että eikun panelit vain niiden päälle, 
mutta sitten kuulin uudesta sisustuslevystä, 
joka on ohut ja sen päälle voisi sitten laittaa kätevästi tapetin
 eikä olisi enää raot vaivoina.

Tänään tosiaan mittailin huonekalujen paikkoja. Mielestäni
siitä oli hyvä aloittaa niin ehkä se työ tuolla alitajunnassa
tekee tehtävänsä ja saan päätettyä mitkä materiaalit sopivat
mihinkin huoneeseen. Toivossa on hyvä elää :)

Tässä kuitenkin vähän remonttikuvia yläkerrasta.

Tuleva makuuhuone, ehkä :) Mieli voi muuttua matkan varrella.
Se on huomattu tämän projektin aikana :)

Vierashuone. Alkoviin tulee kahden hengen peti. 

Tulevaa makuuhuonetta. Tuolle nurkalle minulla
on jo omat suunnitelmat :)

Makuuhuoneesta yläkerran pikkuaulaan.

Että tällaiset retrohuoneet tällähetkellä.
Toivottavasti nämä muuttuvat tunnistamattomiksi
pintaremonttin jälkeen. :)

Hyvää alkanutta lokakuuta kaikille!




Kommentit

Suositut tekstit