Jokipuutarhan perustaminen

Tässä tontilla piti seistä tuleva hirsitalomme tänä vuonna, mutta toisin kävi. Ely hylkäsi kaupungin päätöksen joten tontti jäi tyhjilleen. Nyt rakennamme rannasta kauemmas mutta uudet unelmat ovat alkaneet itää tällä vanhalla tontilla.
Haaveissa meillä alunperin oli jo että rantaan tuodaan isännän rakentama jokilaiva josta olen kertonut täällä. Tämä suunnitelma pitää vielä mutta on hieman vaiheessa vielä ymmärrettävistä syistä.
Minun suunnitelmani tähän tontille on rakentaa jokipuutarha. Olen käynyt ihailemassa täällä Lapualla Jokilaaksonmatkailupuutarhaa ja saanut sieltä ideoita myös omaan jokipuurhaamme. Tontilla ei ole oikeastaan kuin pari puuta reunoilla joten aivan alkutekijöistä saadaa lähteä.
Haaveissa olisi saada myös aikanaa kasvihuone ja muita piharakennuksia.
Tässä isäntä viimmeistelemässä minun aloittelemiani äestyksiä. Hänellä tämä homma paremmin hallussa kuin minulla. Siemenet laitettiin myös itämään ja tällä hetkellä siellä vihertää kaunis kauranurmi. Tehtiin sellainen kaura - nurmi seos. Jätän osan nurmesta leikkaamatta niin saadaa linnuille syksyllä tehtyä kauralyhteitä.


Täälläistä tälläkertaa ja palailen taas uusin kuvin ja kertomuksin seuraavalla kertaa. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille toivoo Marjut

Kommentit

Suositut tekstit