Viikonloppufiiliksissä!

Hyvää sunnuntaita! Jälleen on viikko vierähtänyt loppusuoralle. Eilen lauantaina meillä oli kyllä hassun hauska päivä joten aloitan tämän postauksen kertomalla hieman siitä lisää. Päivään mahtui valokuvausta, jätekuorman tekoa (jossa kävi niin etttä mies keräsi kuormaa ja minä söin kuormasta eli vohkin kiinnostavan näköisiä esineitä puutarhaani). Päivään mahtui vielä vieraita, herkuttelua, paljuilua. Illan päätti vielä stand-up näytös hyvässä seurassa. Päivässä oli kyllä tavallista enemmän äksöniä ja naurua, mutta I Like It... Tosin olin aika tsippi jo puoli ysitoista illalla joten unta palloon vaan ja nyt olen taas virkeä kuin peipponen.

Tässä ollaan hieman synttäriä vietelty ja nyt olen löytänyt jostain sisäisen leipurinikin joka on ollut uinuvassa tilassa. Olen saanut oikein aikaiseksi leipoa useamman kerran tässä kuussa. Nyt pongasin jälleen hyvän kakun ohjeen nykyisestä suosikkilehdestäni Unelmien Talo&Koti (mikä ihqu lehti). Viimeisessä numerossa oli resepti Minttusuklaiseen moussekakkuun joka todellakin vie kielen mennessään. Hiippailin jo ennen meidän vieraiden tuloa lusikan ja lautasen kanssa jääkaapille maistelemaan himoitsemaani kakkua. Oltiin jo tietenkin perjantaina etukäteen sitä maisteltu että onnistuiko kakku. Eilen sitten yhtäkki iski ihan hillitön himo joten eihän sille mitään sitten mahtanu taas piti sortua hieman maistelemaan :)



No eihän lehden kakun ulkomuodosta ja tästä minun väkertämästäni voi puhua samassa lauseessa, mutta maku oli kyllä hyvä. Eli kai minä jotain onnistuin tekemään oikeinkin. Ulkomuodoilta kakku näytti ennen kermavaahtopäällystää mielestäni miesten sirkkelinterältä (tosin ehkä sopi tähän teemaan kun vietettiin miehen synttäreitä nyt vuorostaan). Lehdessä päälle oli tehty hienoja tähtiä kermasta, mutta isäntä sai tyytyä nyt epämääräisiin ehkä jollain lailla munaakin muistuttaviin palluroihin. Liekö sekään sitten niin kaukaa haettu aihe hänen kakussaan, riippuu kyllä miltä kanttilta katsoo ja kuinka kukin haluaa sen ottaa :)

Tässä kakussa käytettiin liivatteita ja olen kuullut ihmisten sanottava, että ei jaksa niiden kanssa alkaa "sotkemaan" tms. Itse joskus kuuluin samaan joukkoon näiden kanssa. Ajattelin ennen kokeilua, että se olisi jotain niin vaikeaa etten osaisi. Mutta nyt kun olen pari kakkua tehnyt liivatteiden kanssa niin täytyy kyllä sanoa, että voiko enää helpompaa konstia ollakkaan tehdä kakkua. Kannattaa vain rohkeasti kokeilla! Viime kakun kanssa minulla kävi hieman hassusti kun en laittanut tarpeeksi vettä astiaan jossa liivatteita liotin. Mutta ei sekään kakkua pilannut. Voi olla että muutama liivatteenpala tuli kakussa vastaan, mutta thats it! Nyt olen oppinut virheistäni ja homma on alkanut toimia.

Pääsin vasta ensimmäiseen päivän aiheeseen tässä lörpötellessäni joten taidan palata muihin aiheisiin toisissa postauksissa ettei pian tule romaania jälleen :) Joten hellurei tältä erää!

P.S. Kaakua jäi vielä vieraillekkin nautittavaksi :)

Kommentit

Pieni Lintu sanoi…
Herkullisen näköistä. :)

Suositut tekstit