Hyvä uni

Huh huh mikä viikko. On kyllä ollut hyvin suuria tunteita täynnä tämä viikko. Nyt alkaa niinkuin hieman tasaantua ja olo olla aika seesteinen, toisin sanoen voisi sanoa jopa tyhjä. Kyllä on saanut kerätä kaikki kynnelle kykenevät positiivisen mielen rippeet tämän viikon aikana kasaan, että on taas selvinnyt suht hyvin mielin tänne perjantaihin asti. Valitettavasti joidenkin asioiden edessä täytyy myöntää, että aina se positiivinenkaan ajattelu ei auta ainakaan välittömästi. Pitää vain pinnistellä ja katsella asioita eri kanttilta ja löytää ne hyvät asiat. Pääasiahan tässä on, että niin kauan kuin henki minussa pihisee on toivoa ja toivo on positiivinen asia. Joten eikös sillä taas mennä eteenpäin kohti parempaa huomista.
Huomisesta puheenollen, tämän ja huomisen erottaa yö jolloin saa taas kerätä voimia. Olen paljon miettinytkin sitä asiaa kuinka paljon hyvillä unilla on vaikutusta elämänlaatuun ja hyvinvointiimme.
Eilen illalla olin aikasta väsynyt. Olin maalannut yläkerran rappuihin viimeiset maalit ja illan tullen sitten revin seinästä maalarinteippiä pois. Mikä pettymys se olikaan kun ei se raja sitten ollukaan niin siisti. Ensinnäkin maalarinteipistä oli jäänyt jonkin näköiset jäljet, hieman olin itsekkin maalia siveltimellä sohaissut maalarinteipin yli jne. No ydinasia oli se, että olin pettynyt työni jälkeen. Illalla tämä asia oli minulle lähes maailmanloppu. Olin väsynyt ja tottakai vielä sairaalareissunkin kuulumiset painoivat mieltäni. Pohdittiin isännän kanssa korjaustoimenpiteitä ja googlasin vimmatusti. Asia todella vaivasi minua. No päätin kuitenkin painua pehkuihin ja miettiä vielä yön yli mitä asialle voisi tehdä. Kas kummaa, asia ei vaivannut minua enää ollenkaan niin paljon aamulla kuin illalla väsyneenä. Joskus jos jokin asia (varsinkin illalla) alkaa vaivaamaan todella kovasti niin ehkä kannattaakin vain käydä nukkumaan. On se uni sen verran tehokasta lääkettä tälläisiin pulmiin. Aamulla kaikki eilisen päivän ongelmat voivat näyttää jo siltä, että ne ovat selätettävissä. Joskus jopa ratkaisukin pulpahtaa pintaan hyvin nukutun yön jälkeen. Joten ehkä taidankin vetäistä extra pitkät yöunet tulevana yönä. Tosin olen kyllä illan torkku ja aamun virkku, joten aamusta niitä unia on ainakin turha pitkittää kovin kauan. Siitä ei tule muuta kuin kiukkuiseksi :)

Mutta nyt oikein hyvää 
viikonlopun alkua kaikille!

Kommentit

Suositut tekstit