Hyvinvointitili

Onko sinulla jo hyvinvointitili? Niinkuin yleensä ihmisillä on käyttötili ja sen lisäksi voi olla vielä säästötili, matkatili tms. tilejä.
Itse olen tässä paljon miettinyt omaa hyvinvointia niin henkisestikin kuin ulkoisestikin. Henkiseen hyvinvointiin olen saanut hyviä vinkkejä aivan ihanasta blogista Unelma Onnellisuudesta. Siellä kannattaa käydä katsomassa jos elämänmuutos on ajankohtainen, henkinen hyvinvointi kiinnostaa ja onnellisuusasiat mietityttävät myös sinua. Olen itse saanut paljon tukea sen blogin kirjoituksista omassa elämässäni ja siellä on myös tosi hyviä videopostauksiakin.

Näin kesän lähestyessä huomio on kääntynyt myös sisäisestä hyvinvoinnista ulkoiseen. Jos totta puhutaan se on alkanut toden teolla rapistua näinä viimvuosina. Nyt olen kuitenkin päättänyt tehdä asialle jotain, koska kuka sen asian hoitaakseen ottaa jos en minä itse. Aika on myös siihen oiva nyt kun vanha talomme on myyty ja uutta ei ole vielä alettu rakentaa. Ennen tuntui, että vanhan talon remontointi nieli kaikki kynnelle kykenevät pennoseni ja siinä samassa työn loiskeessa itseen panostaminen jäi aika vähäiseksi. Tietenkin se on järjestelykysymys ja priorisointia olisi myös tarvittu. Mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan. Viimein olen tajunnut että nyt on palikat laitettava paikoilleen oikeaan järjestykseen. Koska jos en minä voi hyvin niin todennäköisesti minun lähelläni olevat ihmisetkään eivät nauti seurastani. Sosiaalisuus tuo kuitenkin hyvää oloa myös.

Näitä kaikkia hyvinvointiasioita miettiessäni minulle on putkahtanut mieleeni perustaa itselleni hyvinvointitili. Vielä se on ajatuksen asteella, mutta olen varma, että se toteutuu. Pieni edistysaskel tässä on jo se, että olen saanut tilattua ajan kosmetologille joka laittaa hieman kulmakarvojani ojennukseen niin ne eivät ole aina niin kurtussa. Usein tälläiset pienetkin muutokset voivat olla loppupeleissä isoja. Niistä pienistä asioistahan muutos lähtee käyntiin ja niistä voi saada pontta jatkaa eteenpäin. Joten tsemppiä kaikille muutoksen polulle lähteville ja siellä jo oleville! Muutos kannattaa aina!

Lopuksi sielunmaisemakuva viime sunnuntain kalareissultamme täältä maalaismaisemista.




Terveisin Marjut

Kommentit

Suositut tekstit