Paniikkikohtauksia

Niin se arki vaan tuli ja vei kaikki sen mitä tuumailin ennen sen koittoa. Viime postauksesta on aikaa kolmisen viikkoa ja rentoutumisesta ei ole tietoakaan, päinvastoin!

Pyörtymiskohtaukseni kesälomareissulla laukaisi ilmeisesti minulle paniikkikohtaukset. Ikävä mutta kuulemma yleinen juttu nämä paniikkikohtaukset. Jollain tavalla se pyörtyminen oli niin "traumaattinen" kokemus, että olen alkanut pelätä sen uusiutumista.

Nyt siis elellään tällaisenkin kohtauksen kanssa ja yritetään taltuttaa sitä. Lääkäri sanoi, että aivan hyvin se voi jäädä ajan kanssa pois. Käski tehdä kohtauksen tullessa niin, että minä hallitsen kohtausta mielikuva- ja hengitysharjoituksilla eikä näinollen kohtaus pääse ottamaan minusta valtaa. Lääkkeitä hän ei tässä vaiheessa minulle suositellut koska niitä on sydänsairauden myötä omasta takaa.

Itse olen vielä ottanut käyttöön unikoulussa oppimani  Tre- stressinpurkuharjoituksen josta löydät tietoa täältä. Tätä suosittelen kyllä kaikille jotka kärsii vaikeuksista rentoutua, univaikeuksista, stressistä jne. Uskon, että olen tällä saanut hieman kohtauksia vähennettyä vaikka ne eivät ole ainakaan vielä jääneet pois. Mutta eikö se tästä vielä iloksi muutu :)





Terveisin Marjut

Kommentit

mummeli sanoi…
Toivottavasti selviät niistä jatkamaan normaalisti. Tuinnen yhdeb naisen, jolla oli aika pahana mutta ajan kanssa kokonaan hellittänyt. Toivon sinulle samaa.
Marjut M sanoi…
Kiitoksia, toivotaan että nämä kohtaukset tästä hellittää. Tänään otin juuri erääseen hoitajaan yhteyttä ja kysyin millainen vaihtoehtohoito olisi mahdollista tässä tapauksessa. Olen muutenkin kiinnostunut reikistä ja muista vaihtoehtohoidoista niin viimeistään nyt kannattaisi kokeilla olisiko tähän apua niistä.
Aurinkokujalla sanoi…
Olen nähnyt että pahoistakin paniikkihäiriöistä voi parantua kokonaan. Toivon sulle samaa.
Osallistu Riviera Maisonin pyyheliinojen arvontaan mun blogista.
Marjut M sanoi…
Kiitos sinulle, kyllä uskon kanssa että tästä parannutaan koska kohtaukset eivät ole läheskään niin kovia nytkään enää. Tulen mielelläni osallistumaan arvontaan :)

Suositut tekstit