Roadtrip Rodoksella

Autonvuokraus Rodoksella oli ihan MUST juttu! 30 euron päivävuokra ei päätä huimannut. Tosin siihen kannattaa varautua, että bensa Rodoksen saarella maksaa enemmän kuin kotisuomessa.

Viime kerralla postasin käynnistämme Lindoksella. Nyt lupailin lisää kertomuksia kuvien kera roadtripistämme Rodoksella. Mikään hurjan pitkä trippi siitä ei tullut, mutta Lindoksen jälkeen nähtävää riitti vielä.

Lindoksen jälkeen lähdimme hotellille syömään. Sen jälkeen suuntasimme Seven Springs ulkoilualueelle. Siellä on pieni pala vihreää paratiisia piilotettuna metsän keskelle. Autolla pääsee perille asti alas ravintolan viereen, mutta me jätimme auton ylätasanteelle.

Paikka, Seven Springs on nimetty seitsemän luonnonlähteen vuoksi. Ne oli numeroitu siellä. Mitään suuria lähteitä ei alueelta kuitenkaa kannata lähteä etismään. Nämä lähteet ovat ihan ravintolan ääressä.

Seven Springs

---

Seven Springseiltä jatkoimme matkaa Walley on Butterfliesiin eli Perhoslaaksoon. Matka sinne oli Suomen mittapuulla lyhyt, mutta mutkaiset tiet tekivät siitä pitemmän. Maisemat olivat kuitenkin matkalla huikeat joten poikkeaminen sielläkin oli sen väärti vaikka paikka ei ollut vielä avoinna.

Matkalla Perhoslaaksoon.

Perhoslaakson kupeessa.

Rakastan vuoria ja niiden silhuettia kaukaisuudessa. Se on jotenkin hyvin voimmaannuttavaa katsoa jopa vain valokuvan kautta tätä maisemaa, jossa ne niin hienona siintää.

Perhoslaakso.

Harmi, kun Perhoslaaksossa ei ollut vielä elämää, mutta kenties joku päivä sinne matkamme vielä vie.

Viimeinen harkittu etappimme oli Rodoksen kaupunki ja siellä lähinnä se Vanha kaupunki.

Vanhakaupunki

Yllätyimme siitä kuinka paljon väkeä joka paikassa oli, kun saavuimme Vanhan kaupungin kupeeseen autolla. Ensinnäkään parkkipaikkaa ei aivan läheltä löytynyt millään. Jätimme sitten vähän edemmäs auton tienviereen ja tuudittauduimme siihen, että ikkunassamme ei ole parkkisakkoa.

Vanhankaupungin alue oli suuri joten emme koko paikkaa millään ehtineet ja jaksaneet alkaa kiertää niinpä näimme vain murto-osan tarjolla olevasta alueesta. Siltä osin mitä me näimme tuli lähinnä mieleen, että alueen kunnossapito ja esteettisyys ei ollut sitä mitä jossain muissa Vanhoissa kaupungeissa olen nähnyt. Kauniimpiakin olen siis nähnyt. Jotenkin nykyaikaisuus oli päässyt pinnalle ja vanhan hoito unohdettu. En tiedä onko koko alue samaa tyyliä.

Tälläinen pieni roadtrippi meillä oli. Liikenteessä kannattaa muistaa olla tarkkana ja seurata eteen hyppiviä eläimiä, varoa muita liikenteessä kulkijoita sekä vuoristossa kivivyöryjä. Myös mutkaiset tiet vaativat tilannenopeuksien tarkistamista aika ajoin.

Vaikka päivä oli synkkä, mutta säästyimmepä sateelta, kun jalkauduimme kohteisiin. Mukava oli nähdä erilaisia kohteita päivän aikana.

---

Kaikin puolin Rodoksen loma tuli tarpeeseen ja mukava oli jälleen nähdä uutta. Ihmiset olivat ystävällisiä, lämmintä piisasi, ruoka oli hyvää ja auton vuokraus hoitui kätevästi. Paljon hyvää siis.

Menisinkö Rodokselle aivan heti uudelleen? En varmaan. Sellaista vaikutusta se ei tehnyt, että olisi hirveä hinku heti takaisin. Miettiessäni syytä tähän en oikein keksi miksi en menisi, mutta joskus joihinkin paikkoihin rakastuu heti ja toisiin taas ei. Yksi aiemmista matkakohteistamme johon rakastuin oitis oli Teneriffan Los Gigantes. Tästä linkistä pääset katsomaan siitä reissusta lisää.

Tähän päättyi nyt postaukset Rodokselta. Kiitos ja kumarrus matkatarinoita seuranneille.