Sadepäivän puuhailuja - modernia munataidetta :)

Tänä aamuna, kun kuulin sateen ropinaa ikkunapelleillä en huokaissut pettymyksestä. Ajattelin, että tänä päivänä voisin hyvällä omalla tunnolla tehdä sisällä askarteluja jotka ovat minun mieltäni jo pitemmän ajan kutkuttaneet. Olen oikein kova hamstraamaan kaikkea mikä näyttää minun mielestäni ihanalta. Periaatteella mikä on toisten jäte, voi olla minun aarre.

Aloitin ensimmäisenä munakennosta jonka taannoin sain sitä varten, että olen tehnyt sytykeruusuja vanhoista kynttilänjämistä, steariinista ja munakennoista. No siinä se munakenno oli jo jonkin ajan maannut keittiön sivupöydällä ja minun askarteluaivoni tehnyt salaista työtä minun selkäni takana... kunnes eräänä päivänä se kertoi minulle, että teeppäs tuosta toisesta munakennosta taulu keittiön seinälle. Siinä on oivat värit vaaleaan maalaishenkiseen sisustukseesi alitajuntani kertoi :) Alkasin keräämään ruoanlaiton yhteydessä kananmunia niin, että varovasti kananmunan pohjaan tein reiän, että koko muna ei menisi säpäleiksi. Pesin ne hyvin ja laitoin kuivamaan ja odottamaan tätä kauan odotettua sadepäivää. Munat liimasin tavallisella askarteluliimalla. Kauan aikaa mietin kuinka munat asettelisin ja päädyin hyvin yksinkertaiseen ja selkeään ratkaisuun. Toiset voivat pitää siitä, että maalaa munat eri väreillä, piirtää kasvoja, kirjoittelee niihin yms. sekä järjestelee niitä erilailla tai laittaa enemmän munia.

Tälläinen siitä sitten syntyi.


Toisena työnä askartelin illan juhliin pullokaulukset kuohuviin. Sydämet pullon kauluksessa sopii hääparille tai kihlaparille. Kukka taasen sopii synttäreille, valmistuville (täysi-ikäisille alkoholia nauttiville)...



Tälläisiä sadepäivän juttuja tälläkertaa. Muutakin siinä näpertelin, mutta niitä en ehdi tänään saattaa kuvauskuntoon, mutta kenties pian taas sadepäivän sattuessa :)

Kommentit

Suositut tekstit