Tarkan markan tyyppi

Ostin halvalla paikallisesta sekatavarakaupasta kahdet perunanpesukintaat. Mietin, että no näillä toisilla pesen tietenkin pottuja ja toiset ajavat saman asian kuin hygieniatuotteiden hyllyllä kalliimmat pesukintaat vartalolle. No niinpä ne on toiminut tosi hyvin siinäkin. Olen myös hellävaroin pessyt niillä kasvoja.

Uusin keksintö näille potunpesuhanskoille on raparperin pesin. Tosi hyvin saa koko raparperin puhtaaksi nopeasti näillä kintailla ja toki se toimii kaikkiin juureksiinkin. Olen sellainen tarkan markan ihminen, että siinä melkein säästetään missä pystytään. Toki on sellaisia asioita missä täytyy vähä panostaa, että saa kunnollisen tuotteen joka kestää pitkään esim. jotkin sähkölaitteet.

Ikkunanpesussa joka on nyt keväällä ajankohtainen käytän sanomalehtiä ikkunan kuivaamiseen ja sen urakan jälkeen ne kelepaavatkin saunanpesään virinä. Saunaan olen tehnyt myös virikkeeksi munakennoista ja kynttilänjämistä sytykeruusuja joita olen valmistanut lahjaksi asti. Ne toimivat erinomaisesti.




Nämä sopii hyvin myös näin kesäaikaan mökkituliaisiksi!

Kommentit

Norppa sanoi…
Olipas osuva artikkeli. Hyvä vinkki nuo käsineet raparperinkin pesemiseen ja sytykkeiden tekeminen on mietinnässä..Onko hirveän vaateliasta?
Marjut M sanoi…
Ei se mielestäni hirveän vaikeaa ole. Ensimmäinen kerta minua jännitti. Ajattelin jos saan sen massan palamaan ja pelkäsin että poltan itseni sillä, mutta ei mitään katastrooffin ainekeksia ole ollut ilmassa näitä tehdessä. Ruusujakin on mukava tehdä siinä televisiota katsellessa ja sitten kun on tarpeeksi koossa niin massan sulatushommiin ja eikun dippaamaan.

Suositut tekstit