21. luukku

Olen alkanut vasta tässä kolmen kympin hujakoilla
 kiinnostumaan kirjoista ja lukemisesta.
 Nyt taas loman tuolla oven takana kolkutellessa
olen miettinyt josko taas etsisi
käsiinsä jonkun kirjan jota lukea
ja samalla rentoutua. (En kuitenkaan pysty
vain olemaan joten kirja nenän edessä minulla
on jotain tekemistä samalla kuin oleskelen).
No mutta asiaan... Halusin vähän listata
kirjoja jota olen jo lukenut ja haluaisin lukea,
josko niistä olisi jollekkin lukijalle vinkkejä
joulun ajan lukemisiksi.

Lorna Byrne - Enkeleitä hiuksissani
Lorna Byrne - Portaat taivaaseen
Lorna Byrne - Toivon viesti enkeleiltä

Anna-Liisa Valtavaara - Kiltteydestä kipeät

Anita Moorjani - Kuolema antoi minulle elämän

Itse pidän sellaisista tositarinaan pohjautuvista
ja ns. "elämänhallinta" kirjoista joten sen vuoksi
listaan ei ole eksynyt muunlaista kirjallisuutta.
Olen toki Seppo Jokisen kirjoja lukenut ja ne ovat
kyllä temmanneet niin tosi kovasti mukaan. Mutta
jotenkin koen nämä hieman kevyemmiksi joululukemisiksi
kuitenkin. 

Olen lukenut kaksi ensimmäistä Lorna Byrnen kirjaa
ja se kolmas kiinnostaisi kovasti vielä lukea. 

Anna-Liisa Valtavaaran kirjasta oli kovasti
ainakin apua omassa elämässäni ja sitä suosittelen
ihmisille jotka eivät osaa sano "Ei". 

Anita Moorjanin kirjasta kuulin vasta hiljan.
Luin yhden arvostelunkin
kirjasta joka oli seuraavanlainen: 
"Ehdottomasti lukemisen arvoinen kirja, 
koska sisältää niin valtavasti
 tärkeää tietoa sairaille ja terveille.
 Rakkaus on suurin parantava voima." Joten
tälläinen kirja on jossain
välissä pakko pian lukaista.

Mutta tälläisiä kirjoja minä suosittelen ja
mielelläni otan vastaan itsekin kirjaehdotuksia. :)

Kommentit

Anonyymi sanoi…
Oikein hyviä sielunhoidollisia kirjoja minustakin nuo Jokisen kirjat ja juu myös Valtavaaran kirjat hyviä, listaan voisi vielä lisätä mm. Salme Blomsterin kirjat,hänkin kirjoittaa monista aihealueista, ottaen huomioon ihmisen hengen, sielun ja ruumiin.
Itse pidän kirjoista, jotka ovat selvästi kristillisiä ja hengellisiä, ei siis mystisiä ja henkisiä.... Joulun aikaan minulla ajatuksissa lukea sellainen uusi kirja kuin Vankina Iranissa, se on koskettava tosikertomus toivosta ja voitosta Teheranin pahamaineisen vankilan kauhun syövereissä,(Maryam Rostampour-
Marziyeh Amirizaden). t. Jaana
Tässä jo mietin, mikä siellä huomenna luukussa odottaa...Moikka!
Marjut M sanoi…
Varmasti koskettava kirja tuo Vankina Iranissa. Aivan kuin joku olisin hiljan maininnutkin tämän tapaisesta kirjasta ohimennen ja voi ollakkin juuri samainen kirja, mutta kun ei ikinä jää päähän äkkiseltään mitkään nimet. Pitääpä kyllä sitten kun menen kirjastoon kysyä onko niillä tätä niin saa perehtyä paremmin kirjaan.

Suositut tekstit